ご本家Amazon.com

昨日アマゾンでPlantronics Voyage PROをポチったのですが、ご本家アマゾンでのお買い物は初めてでした。クレジット・カードの情報を入力した時にセキュリティ・コードを入力しなかったので何故かな?と思っていましたが、以下の照会がメール出来ていました。

    • Unfortunately, we are currently unable to process your pending order(s), including order 102-9798706-XXXXXXX. To avoid cancellation of your order(s), we request that you fax us a copy of the billing statement associated with the debit or credit card provided as payment. Our fax number is 001-206-266-XXXX when faxing from outside the US, or 206-266-XXXX from within the US. This statement should include the following information:
    • * Name as it appears on your credit or debit card
    • * Address on file with the card issuer
    • * The customer service phone number for your financial institution.


要するに一見のお客さんは信用ならねぇから支払いに使うクレジット・カードの請求書をFAXして来なさい、と云う事ですね。商品の送り先をカード請求書の送付先と別にしたのでその旨をメモ書きしてFAXしたら2時間ほどで審査が通ったとメールが来ました。


注文した時にはよく見なかったのですが、シンガポールへの発送はクーリエ便で3-7日かかるようです。フィリピンとかタイは2-4日間なのになぜでしょうね。


Shipping Statusを確認したところ荷物はまだ米国東部あたりをうろうろしているようです。